Jak vytvořit leták, který funguje?
1) Myšlenka
Na začátku tvorby každého reklamního letáku je dobré mít ujasněné odpovědi na základní otázky:
– Vím, pro koho je leták určen?
– Vím, co by měl leták nabízet a v jakém rozsahu? (pamatujíc na to, že méně je někdy více)
– Jaký je cíl letáku? a) všeobecně informovat o nabízeném produktu/službě b) přímý prodej (akční nabídka za konkrétní ceny)
2) Forma
Jako další krok se zamyslete nad tím, jak by měl být leták zpracovaný graficky.
– Chci Jednoduchá, srozumitelná grafiku? Méně obrázků i textu?
– Nebo chci klasickou letákovou grafiku, tj více obrázků i textu?
Dále je třeba připravit si texty a případně obrázky, které byste chtěli, aby se na vašem letáku objevily. Pokud víte, v jakých barvách byste chtěli mít leták provedeným plus pro Vás a k cíli už jen kousek.
3) Samotná realizace
Pro samotné vytvoření dobře vypadajícího letáku pak potřebujete grafický program. Těmto programům věnujeme samostatnou kapitolu.
Pozor! MS Word jako program nástroj, který má každý na PC, není k tvorbě letáků vhodný. Tyto pokusy dopadají špatně – viz odstrašující případy.